Ceļojums laikā. 1919. gads

Skolēni pārģērbjas, iejūtas citā laikā, kādas reālas vēsturiskas personas tēlā un piedzīvo simtgadīgus notikumus.

Izmantojot Tukuma Durbes pils lazaretes piemēru, skolēni caur personīgo pieredzi un dalību lomu spēlē iepazīst 1919. gada sarežģīto vēsturisko situāciju Latvijā. Skolēni apskata izstādi “Par Dzimteni un Latviju. 1918.-1920.”, kas veltīta landesvēra lomai Latvijas Neatkarības karā, pēta vēstures avotus un noskatās īsfilmu. Skolēni iejūtas vēsturisku personību situācijās, piedaloties īstenībai tuvinātās aktivitātēs, Baltijas landesvēra 1.  lazaretē Durbes pilī.

Lai palīdzētu skolotājiem sagatavot skolēnus muzeja apmeklējumam un rosinātu izmantot muzejā attīstītās kompetences, ir izstrādāti metodiski materiāli, ko iesaka izmantot pedagogiem pirms un pēc Durbes pils apmeklējuma.

Programma paredzēta 8. un 9. klašu vecuma grupai. 

Lasīt vairāk

Izglītojošās programmas

Ziemassvētku laiks Durbes pilī
Decembrī Durbes pils aicina izbaudīt Ziemassvētku noskaņu  kopā ar pils ļaudīm.
Ceļojums laikā. 1919. gads
Skolēni pārģērbjas, iejūtas citā laikā, kādas reālas vēsturiskas personas tēlā un piedzīvo simtgadīgus notikumus.
Iepazīsti Durbes pili un tās apkārtnes dabas bagātības
Orientēšanās spēle iepazīstina ar  Durbes pils vēsturiski nozīmīgiem faktiem,  interjeru  un iesaistītajām personībām.
Raiņa stunda Durbes pilī
Programmas mērķis ir veicināt skolēnu interesi par izcilo dzejnieku Raini (1865-1929) un viņa daiļradi, kā arī viņa ieguldījumu Latvijas kultūrā, tostarp latviešu valodas modernizācijā.
Izglītojoša nodarbība muzeja aktuālajā izstādē
Nodarbības mērķis ir attīstīt skolēnu kultūras kompetences, vedinot pieredzēt izstādi muzejā un sniedzot iespēju radoši izmantot gūtās zināšanas un prasmes.
Muzejstunda: Durbes pils vēsturiskais interjers
Izglītības programma iepazīstina ar Tukuma Durbes pili, kas ir vienīgā no agrākajām Latvijas muižu kungu mājām, kur pilnībā rekonstruēts 19. gs. beigu un 20. gs. sākuma vēsturiskais interjers.
Piedzīvosim 1905.gadu
Kas 1905. gadā notika Tukumā un Latvijā? Kādi bija revolūcijas cēloņi un kā tā norisinājās? Sociāldemokrāti, slepenie policisti, aģenti - kāda bija viņu loma? 
Kultūrvēsturiskā mantojuma izmantošana muzejpedagoģijā
Programmas rezultātā dalībnieki iegūs teorētiskas un praktiskas zināšanas metodes „Ceļojums laikā” pielietojumā dažādu tēmu apguvei.